Συμβουλές

10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΥΓΕΙΑ

 

  • Χρειάζεστε περισσότερα από 40 διαφορετικά θρεπτικά συστατικά για να έχετε καλή υγεία και κανένα τρόφιμο δεν μπορεί να τα παρέχει όλα. Ισορροπήστε τις επιλογές σας σε βάθος χρόνου! Αν φάγατε μεσημεριανό με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος, φάτε ένα χαμηλό σε λίπος βραδινό. Αν μια μέρα φάτε μια μεγάλη μερίδα κρέατος για βραδινό, προτιμήστε ίσως το ψάρι την επόμενη μέρα.
  • Η παράλειψη γευμάτων, ειδικά του πρωινού, μπορεί να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτη πείνα η οποία συχνά έχει ως αποτέλεσμα την υπερφαγία. Προτιμάτε τα μικρά γεύματα (σνακ) μεταξύ των κυρίων
  • Το σωστό βάρος για εσάς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων το φύλο, η ηλικία, το ύψος σας και η κληρονομικότητα. To αυξημένο σωματικό βάρος αυξάνει τον κίνδυνο για πολλές παθήσεις, όπως οι καρδιαγγειακές και ο καρκίνος. Η σωματική δραστηριότητα είναι ένας καλός τρόπος να αυξήσετε την ενέργεια (θερμίδες) που δαπανάτε και μπορεί να σας κάνει να νιώσετε ωραία. Το μήνυμα είναι απλό: αν παίρνετε βάρος, πρέπει να τρώτε λιγότερο και να είστε περισσότερο δραστήριοι.
  • Για να χάσετε βάρος πρέπει να τρέφεστε υγιεινά και ισορροπημένα. Ποικιλία τροφών (κρέας, γαλακτοκομικά, λαχανικά, ζυμαρικά κλπ) εξασφαλίζει το σύνολο των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεστε. Καταναλώστε ημερησίως τουλάχιστον 2 φρούτα ή τουλάχιστον 1 φρέσκο χυμό ανάμεσα στα γεύματα. Φροντίστε τα γεύματα σας να είναι πλήρη σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες.
  • Το διαιτολόγιο θα προσαρμοστεί σε εσάς και όχι εσείς σε αυτό. Με βάση τις συνήθειες και την προσωπική σας ρουτίνα πρέπει να προσαρμόσετε τα γεύματα και τη διατροφή και στις συνήθειες σας πέραν από την εργασία, εφαρμόζοντας τον απλό κανόνα των πολλών και ισορροπημένων γευμάτων. Στο καθημερινό σας διαιτολόγιο θα πρέπει να περιλαμβάνετε επίσης φρούτα και φρέσκο χυμό, που αποτελούν φυσικό σύμμαχο στην υγεία μας.
  • Από τη στιγμή που το στομάχι μας είναι γεμάτο, ο εγκέφαλος χρειάζεται περίπου 10 λεπτά για να αντιληφθεί το αίσθημα κορεσμού. Έτσι, όταν τρώτε γρήγορα, η ποσότητα τροφής που καταναλώνετε είναι μεγαλύτερη. Μασάτε καλά κάθε μπουκιά πριν την κατάποση, απολαύσετε τη γεύση, το άρωμα και το χρώμα των τροφών και χαλαρώσετε κατά τη διάρκεια του μικρού μεσημεριανού διαλείμματος σας!
  • Προσθέστε τουλάχιστον ένα φρούτο ή λαχανικό στο κάθε γεύμα. Κι όμως, αυτό αρκεί για να γίνει μια καλή αρχή προς μία πιο υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.
  • Το πορτοκάλι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, κάλιο, σελήνιο και φυτικές ίνες, β – καροτίνη, πηκτίνη, ασβέστιο, σίδηρο, ιώδιο, φώσφορο, μαγγάνιο, νάτριο, χλώριο και ψευδάργυρο. Ένα ποτήρι φρέσκου χυμού αποτελεί ιδανικό συστατικό του πρωινού.
  • Σε περιόδους δίαιτας ή διατροφής, η ανάγκη σας για θρεπτικά συστατικά αυξάνεται, εφόσον καταναλώνετε περιορισμένες ποσότητες φαγητού. Οι φρέσκοι χυμοί, είναι πλούσιοι σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, προσφέρουν άμεσα ενέργεια στον οργανισμό. Μην ξεχνάτε ότι για κάθε ποτήρι χυμό, το 50% αντιστοιχεί σε καθαρό υγρό για τον οργανισμό.
  • Κάποιες φορές απολαμβάνουμε διάφορα ροφήματα όπως γρανίτες, αναψυκτικά κ.ά. περισσότερο από ότι πρέπει. Αυτά τα ροφήματα, πέραν από τα συστατικά τους, είναι ιδιαίτερα υψηλά σε ζάχαρη. Θα ήταν καλύτερα να τα καταναλώνουμε περιστασιακά.